Przejdź do głównej zawartości

20 metrowa kładka prowadzący donikąd z tajemniczym przejściem

W poprzednim blogowym wpisie "zawędrowałem" w okolice Występy, gdzie jeszcze kilka lat temu droga E77 skręcała w stronę Łącznej. Tutaj już nic nigdy nie będzie wyglądało tak, jak w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku.

Obecnie góruje nad tym miejscem olbrzymia 20 metrowa kładka dla pieszych, która rozpostarta jest nad jezdniami drogi S7. Każdy kto wjeżdża lub wyjeżdża z Kielc trasą S7 musi przejechać pod tą kładką. Każdy ją widział, ale mało kto na niej był.

Kładka została wybudowana w 2009 roku przez firmę Motaengil i była jedną z wielu konstrukcji inżynierskich, które powstały w trakcie budowy drogi szybkiego ruchu S7. Jest to łukowa konstrukcja z podwieszonym za pomocą wieszaków pomostem. Kładki dla pieszych to takie trochę "dziwne" konstrukcje, przy których architekt może poszaleć. Wszystko oczywiście za sprawę niezbyt dużych obciążeń, które taka konstrukcja musi przenieść. Czy kładka z Występy jest taką szaloną konstrukcją zapierająca dech w piersiach. Rzecz gustu, ale chyba jednak nie. 

Mimo wszystko pod pewnym względem kładka zasługuje na "uznanie". Nie za bardzo wiadomo czemu służy? Co prawda po obu stronach są parkingi dla samochodów, a z jednej strony karczma co się zowie, ale ...

Próbowałem przedostać się ze wschodu na zachód, ale po zachodniej stronie kładki na przeszkodzie stanęły płoty z  siatki. Już miałem zrezygnować i zawrócić, gdy nagle mój wzrok przykuła wydeptana ścieżka. Okazało się, że ścieżka prowadzi do furtki w płocie. Myliby się ten, kto by sądził, że to wykonawca zostawił furtkę w płocie. To konstrukcja wykonana przez tutejszych. Prowizorka "zrób to sam"!














/ zdjęcia z 28 maja 2016 roku /

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy ten czołg jest na sprzedaż ?

W Białogonie natknąłem się na czołg T34 . Stoi niedaleko trasy E77 na terenie dawnej (a może i jeszcze obecnej ?) Agromy. Czy ten czołg został wystawiony na sprzedaż ? Niestety nikt nie potrafił mi udzielić odpowiedzi. Zresztą i tak bym go nie kupił, bo gdzie bym go miał trzymać ? W mieszkaniu w bloku ? A to by się sąsiedzi zdziwili ! W każdym razie jest piękny i kojarzy się z filmem Czterej Pancerni i Pies bez dźwigu ani rusz taki to ciężar próba na zgniatanie T-34 czyli Czterej Pancerni i Pies. Ten czołg na zawsze będzie w Polsce kojarzony z tym serialem Odłamkowym ładuj ! Ognia ! W ZSRR produkcja czołgu T-34/85 trwała do 1950 roku. Nie udało mi się ustalić, czy ten czołg brał udział w WWII Czołg T-34/85 był pierwszym wozem bojowym produkowanym w Polsce na skalę masową. W 1951 r. Polska zakupiła licencję na jego produkcję. Docelowo planowano produkować aż 3 tys. wozów rocznie  [źródło: Wikipedia]. Czy ten egzemplarz jest Made in Poland nie udało mi się u

Trochę historii czyli Technikum Chemiczne przy ulicy Marchlewskiego w Kielcach

Przy Alei Legionów praktycznie naprzeciw stadionu Korony znajduje się budynek jednej z najstarszych szkół ponadpodstawowych w Kielcach. Ten niepozorny obiekt wybudowany został pod koniec lat 40. ubiegłego wieku.  Przez całe dziesięciolecia mieściło się tutaj  Technikum Chemiczne i z tą szkoła kojarzy się ten budynek dla  większości  starszych mieszkańców Kielc, a dla kibiców, którzy przychodzili na stadion Błękitnych na mecze II i III ligi piłki nożnej, to już na pewno. Dlaczego dla kibiców piłkarskich? Ponieważ idąc na stadion ulicą Marchlewskiego (to dawna nazwa obecnej Alei Legionów) zawsze przechodziło się obok tej szkoły. Obecnie w budynku mieści się Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kielcach, w którego skład wchodzą: VII Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Piłsudskiego i Technikum Nr 8, które kontynuuje tradycje dawnego Technikum Chemicznego. Z historią szkoły można zapoznać się na stronie  Historia szkoły Technikum nr 8 , która dostępna jest na portalu szkoły  http://p

Jedyna pozostałość po starym dworcu PKP w Kielcach to dwie wieże stojące naprzeciw siebie po obu stronach torów.

Tytuł, jaki nadałem niniejszemu artykułowi, nie w pełni oddaje stan faktyczny z przeszłości. Budynek starego dworca kolejowego w Kielcach powstał w XIX wieku, a wieże zostały dobudowane już po II Wojnie Światowej. Wieże nawiązywały jednak do architektury starego dworca i stanowiły jeden kompleks budowlany. Do chwili wybudowania wież, przejście przez torowisko stacji odbywało się przez przejścia poprowadzone w poprzek torów . Po wybudowaniu, wieże zostały połączone kładką i dzięki temu ruch pomiędzy oddzielonymi przez tory częściami Kielc mógł odbywać się poza torowiskiem. Wewnątrz wież znajdowały się bardzo szerokie schody, które umożliwiały mijanie się nawet 4-5 osobom. Schody prowadziły na drugie piętro wieży, skąd z górnego podestu wchodziło się na kładkę. Ponieważ odległość pomiędzy wieżami wynosi około 150 metrów, więc kładka była w kilku miejscach podparta słupami. W miejscach nad torami balustrada kładki  obudowana była dodatkowymi siatkami. Siatka chroniła przed wypadnięc