Przejdź do głównej zawartości

Korona odwróciła wynik spotkania z Legią.

Rundę rewanżową polskiej Ekstraklasy Korona Kielce rozpoczęła od spotkania z Legią Warszawa, murowanym faworytem do zdobycia mistrzostwa Polski. I to jak rozpoczęła! Od zwycięstwa! Zwycięstwo nad Legią jest tym cenniejsze, że Legia do spotkania z Koroną przegrała tylko dwa spotkania w tym sezonie (ze Śląskiem i Jagiellonią).  
Korona Kielce
Koroniarze prezentowali w meczu kombinacyjną grę z wymianą pozycji. Nie odpuszczali Legionistom i byli cały czas blisko przeciwnika. Piłkarzom Korony przyświecała na boisku maksyma "piłka może przejść, ale przeciwnik nie". Nie można powiedzieć, że cokolwiek w tym wyniku jest przypadkowe. Zapewne niewiele zespołów w Ekstraklasie będzie w stanie przeciwstawić się Legii w taki sposób, jak zrobiła to dzisiaj Korona. Korona pokazała też wielki charakter w tym meczu, bo potrafiła odwrócić wynik spotkania. O tym meczu będzie pamiętało się i mówiło w Kielcach latami.

Szkoda tylko, że stadion Korony nie zapełnił się do ostatniego miejsca. Jeżeli ktoś w Koronie nie stanął na wysokości zadania to klubowi spece od marketingu, którzy nie potrafią zmobilizować Kielczan do masowego udziału w takich wydarzeniach sportowych.

Korona Kielce 3-2 (1-1) Legia Warszawa 
bramki: Maciej Korzym 31, Artur Lenartowski 47, Tadas Kijanskas 73 - Jakub Kosecki 21, Iñaki Astiz 66
Korona Kielce

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy ten czołg jest na sprzedaż ?

W Białogonie natknąłem się na czołg T34 . Stoi niedaleko trasy E77 na terenie dawnej (a może i jeszcze obecnej ?) Agromy. Czy ten czołg został wystawiony na sprzedaż ? Niestety nikt nie potrafił mi udzielić odpowiedzi. Zresztą i tak bym go nie kupił, bo gdzie bym go miał trzymać ? W mieszkaniu w bloku ? A to by się sąsiedzi zdziwili ! W każdym razie jest piękny i kojarzy się z filmem Czterej Pancerni i Pies bez dźwigu ani rusz taki to ciężar próba na zgniatanie T-34 czyli Czterej Pancerni i Pies. Ten czołg na zawsze będzie w Polsce kojarzony z tym serialem Odłamkowym ładuj ! Ognia ! W ZSRR produkcja czołgu T-34/85 trwała do 1950 roku. Nie udało mi się ustalić, czy ten czołg brał udział w WWII Czołg T-34/85 był pierwszym wozem bojowym produkowanym w Polsce na skalę masową. W 1951 r. Polska zakupiła licencję na jego produkcję. Docelowo planowano produkować aż 3 tys. wozów rocznie  [źródło: Wikipedia]. Czy ten egzemplarz jest Made in Poland nie udało mi się u

Trochę historii czyli Technikum Chemiczne przy ulicy Marchlewskiego w Kielcach

Przy Alei Legionów praktycznie naprzeciw stadionu Korony znajduje się budynek jednej z najstarszych szkół ponadpodstawowych w Kielcach. Ten niepozorny obiekt wybudowany został pod koniec lat 40. ubiegłego wieku.  Przez całe dziesięciolecia mieściło się tutaj  Technikum Chemiczne i z tą szkoła kojarzy się ten budynek dla  większości  starszych mieszkańców Kielc, a dla kibiców, którzy przychodzili na stadion Błękitnych na mecze II i III ligi piłki nożnej, to już na pewno. Dlaczego dla kibiców piłkarskich? Ponieważ idąc na stadion ulicą Marchlewskiego (to dawna nazwa obecnej Alei Legionów) zawsze przechodziło się obok tej szkoły. Obecnie w budynku mieści się Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kielcach, w którego skład wchodzą: VII Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Piłsudskiego i Technikum Nr 8, które kontynuuje tradycje dawnego Technikum Chemicznego. Z historią szkoły można zapoznać się na stronie  Historia szkoły Technikum nr 8 , która dostępna jest na portalu szkoły  http://p

Jedyna pozostałość po starym dworcu PKP w Kielcach to dwie wieże stojące naprzeciw siebie po obu stronach torów.

Tytuł, jaki nadałem niniejszemu artykułowi, nie w pełni oddaje stan faktyczny z przeszłości. Budynek starego dworca kolejowego w Kielcach powstał w XIX wieku, a wieże zostały dobudowane już po II Wojnie Światowej. Wieże nawiązywały jednak do architektury starego dworca i stanowiły jeden kompleks budowlany. Do chwili wybudowania wież, przejście przez torowisko stacji odbywało się przez przejścia poprowadzone w poprzek torów . Po wybudowaniu, wieże zostały połączone kładką i dzięki temu ruch pomiędzy oddzielonymi przez tory częściami Kielc mógł odbywać się poza torowiskiem. Wewnątrz wież znajdowały się bardzo szerokie schody, które umożliwiały mijanie się nawet 4-5 osobom. Schody prowadziły na drugie piętro wieży, skąd z górnego podestu wchodziło się na kładkę. Ponieważ odległość pomiędzy wieżami wynosi około 150 metrów, więc kładka była w kilku miejscach podparta słupami. W miejscach nad torami balustrada kładki  obudowana była dodatkowymi siatkami. Siatka chroniła przed wypadnięc