Przejdź do głównej zawartości

Autentyczne bolidy F1 na wystawie w Galerii Korona Kielce. ... ale czy na wystawie był BMW Sauber F1.06, czy też BMW Sauber F1.07?

Galeria Korona Kielce zrobiła niesamowitą niespodziankę wszystkim miłośnikom Formuły 1 w Kielcach. W Galerii w dniach od 6 do 21 października została zorganizowana wystawa sześciu autentycznych bolidów Formuły 1. Największym zainteresowaniem cieszył się BMW Sauber F1.06. Tak! To jest ten pojazd, w którym Robert Kubica rozpoczął swoją wielką karierę na torach F1, od startu w Grand Prix Węgier na torze Hungaroring.

W pierwszym dniu wystawy przewodnikiem po świecie szybkich samochodów był polski kierowca rajdowy Tomasz Kuchar.

W atrium galerii można było podziwiać sześć bolidów - BMW Sauber F1.06, McLaren MP4-5, Williams FW18, Benetton B195, Sauber C21, Jaguar R3. 

Gdy wykonałem zdjęcie tabliczki znamionowej BMW Sauber F1.06, to okazało się, że jest to BMW Sauber F1.07, który był przygotowany na sezon 2007. Samochód został zaprezentowany 16 stycznia 2007 roku w Walencji. W wyścigach zadebiutował podczas Grand Prix Australii. Niestety, ale wszystkie informacje na wystawie odnosiły się do BMW Sauber F1.06 i to ten pojazd miał być prezentowany. Nie ulega jednak wątpliwości, ze to tym boldem ścigał się Robert Kubica. W sezonie 2007 bolidem o numerze 9. jeździł Nick Heidfeld, a bolidem z numerem 10. Robert Kubica i Sebastian Vettel. Niestety, ale nie udało mi się wyjaśnić dlaczego inna informacja jest prezentowana oficjalnie, a inny bolid widzimy na wystawie? 

Bolidy F1 w Kielcach
Robert Kubica jeździł drugim bolidem F1.06 z nr 17 do końca sezonu 2006, a jego obowiązki piątkowego testera przejął inny młody zawodnik, Niemiec Sebastian Vettel.


Bolidy F1 w Kielcach
BMW Sauber F1.06 czy BMW Sauber F1.07A-01 był prezentowany na wystawie w Kielcach?


Bolidy F1 w Kielcach


Bolidy F1 w Kielcach
Benetton B195 – samochód Formuły 1 zespołu Benetton, zaprojektowany przez Rossa Brawna i Rory Byrne'a. Model ten ścigał się w sezonie 1995, a zespół Benetton zdołał nim wywalczyć mistrzostwo kierowców (Michael Schumacher) oraz mistrzostwo konstruktorów.


Bolidy F1 w Kielcach


Bolidy F1 w Kielcach
BMW Sauber F1.06 to bolid teamu BMW Sauber na sezon 2006. Samochód został zaprezentowany 16 stycznia 2006 roku na torze Ricardo Tormo w Walencji. Samochód zadebiutował podczas wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.


Bolidy F1 w Kielcach
Projektantem bolidu był Willy Rampf


Bolidy F1 w Kielcach
Kierowcami bolidu BMW Sauber F1.06 byli: bolid 16. Nick Heidfeld, bolid 17. Jacques Villeneuve Robert Kubica


Bolidy F1 w Kielcach
Jaguar R3 – bolid teamu Jaguar Racing na sezon 2002. Samochód zadebiutował podczas wyścigu o Grand Prix Australii. Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii wprowadzono ulepszoną wersję bolidu oznaczoną R3B. Kierowcami w sezonie 2002 byli Brytyjczyk Eddie Irvine oraz Hiszpan Pedro de la Rosa. Bolid stajni Jaguar napędzany był przez silnik Coswortha.


Bolidy F1 w Kielcach


Bolidy F1 w Kielcach


Bolidy F1 w Kielcach
Williams FW18 – to bolid teamu Williams przeznaczony na 1996. Kierowcami bolidu w 1996 roku byli Brytyjczyk Damon Hill oraz Kanadyjczyk Jacques Villeneuve.


Bolidy F1 w Kielcach


Bolidy F1 w Kielcach
McLaren MP4/5 – bolid Formuły 1 zespołu McLaren używany w sezonach 1989-1990 (w drugim roku startów jako model MP4/5B). Napędzany był silnikiem Hondy. Kierowcami byli: Ayrton Senna, Alain Prost, Gerhard Berger.


Bolidy F1 w Kielcach
BMW Sauber F1.06: silnik BMW P86, 2,4 litra, V8, BMW Sauber, sekwencyjna, 7 biegów + wsteczny, nadwozie: włókna węglowe.


Bolidy F1 w Kielcach
Sauber C21 – bolid Formuły 1 zespołu Sauber używany w sezonie 2002. kierowcami byli: Nick Heidfeld, Felipe Massa, Heinz-Harald Frentzen.


Bolidy F1 w Kielcach

[opisy techniczne zaczerpnięto z http://pl.wikipedia.org/
21 października 2012

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy ten czołg jest na sprzedaż ?

W Białogonie natknąłem się na czołg T34 . Stoi niedaleko trasy E77 na terenie dawnej (a może i jeszcze obecnej ?) Agromy. Czy ten czołg został wystawiony na sprzedaż ? Niestety nikt nie potrafił mi udzielić odpowiedzi. Zresztą i tak bym go nie kupił, bo gdzie bym go miał trzymać ? W mieszkaniu w bloku ? A to by się sąsiedzi zdziwili ! W każdym razie jest piękny i kojarzy się z filmem Czterej Pancerni i Pies bez dźwigu ani rusz taki to ciężar próba na zgniatanie T-34 czyli Czterej Pancerni i Pies. Ten czołg na zawsze będzie w Polsce kojarzony z tym serialem Odłamkowym ładuj ! Ognia ! W ZSRR produkcja czołgu T-34/85 trwała do 1950 roku. Nie udało mi się ustalić, czy ten czołg brał udział w WWII Czołg T-34/85 był pierwszym wozem bojowym produkowanym w Polsce na skalę masową. W 1951 r. Polska zakupiła licencję na jego produkcję. Docelowo planowano produkować aż 3 tys. wozów rocznie  [źródło: Wikipedia]. Czy ten egzemplarz jest Made in Poland nie udało mi się u

Trochę historii czyli Technikum Chemiczne przy ulicy Marchlewskiego w Kielcach

Przy Alei Legionów praktycznie naprzeciw stadionu Korony znajduje się budynek jednej z najstarszych szkół ponadpodstawowych w Kielcach. Ten niepozorny obiekt wybudowany został pod koniec lat 40. ubiegłego wieku.  Przez całe dziesięciolecia mieściło się tutaj  Technikum Chemiczne i z tą szkoła kojarzy się ten budynek dla  większości  starszych mieszkańców Kielc, a dla kibiców, którzy przychodzili na stadion Błękitnych na mecze II i III ligi piłki nożnej, to już na pewno. Dlaczego dla kibiców piłkarskich? Ponieważ idąc na stadion ulicą Marchlewskiego (to dawna nazwa obecnej Alei Legionów) zawsze przechodziło się obok tej szkoły. Obecnie w budynku mieści się Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kielcach, w którego skład wchodzą: VII Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Piłsudskiego i Technikum Nr 8, które kontynuuje tradycje dawnego Technikum Chemicznego. Z historią szkoły można zapoznać się na stronie  Historia szkoły Technikum nr 8 , która dostępna jest na portalu szkoły  http://p

Jedyna pozostałość po starym dworcu PKP w Kielcach to dwie wieże stojące naprzeciw siebie po obu stronach torów.

Tytuł, jaki nadałem niniejszemu artykułowi, nie w pełni oddaje stan faktyczny z przeszłości. Budynek starego dworca kolejowego w Kielcach powstał w XIX wieku, a wieże zostały dobudowane już po II Wojnie Światowej. Wieże nawiązywały jednak do architektury starego dworca i stanowiły jeden kompleks budowlany. Do chwili wybudowania wież, przejście przez torowisko stacji odbywało się przez przejścia poprowadzone w poprzek torów . Po wybudowaniu, wieże zostały połączone kładką i dzięki temu ruch pomiędzy oddzielonymi przez tory częściami Kielc mógł odbywać się poza torowiskiem. Wewnątrz wież znajdowały się bardzo szerokie schody, które umożliwiały mijanie się nawet 4-5 osobom. Schody prowadziły na drugie piętro wieży, skąd z górnego podestu wchodziło się na kładkę. Ponieważ odległość pomiędzy wieżami wynosi około 150 metrów, więc kładka była w kilku miejscach podparta słupami. W miejscach nad torami balustrada kładki  obudowana była dodatkowymi siatkami. Siatka chroniła przed wypadnięc